Az Amerikai Orvostudományi Folyóirat (American Journal of Medicine) egy 2002-es tanulmánya szerint a kalciumpótló készítmények növelhetik a HDL ( jó ) koleszterin szintjét.
A kutatók több mint 200, menopauza utáni nőt követtek figyelemmel, akik vagy kalciumot, vagy placebót szedtek egy éven keresztül.
Megállapították, hogy átlagosan a nők napi 1 g kalcium bevitelével 7 %-kal növelték HDL koleszterin szintjüket és javulást mutatott a HDL / LDL ( rossz ) koleszterin aránya is. Vezető kutatók vallják, hogy kalciumpótló készítményekkel 20-30 százalékkal csökkenthető volna a szívbetegségek kialakulásának kockázata.