Vasárnap,    Ágota
Keresés a tartalomban:
Keresés
Egészség Online

Wellness Online

Csontritkulás - OKOZHAT-E VESEKÖVET A KALCIUM?

Orvos kutató mikroszkóppal

Sokan úgy gondolják, hogy a kalcium bevitel vesekövet okozhat.


Jóllehet sokan úgy gondolják, hogy a kalcium bevitel vesekövet okozhat, e témában két nagy, az Új-Angliai Orvostudományi Folyóiratban ( New England Journal of Medicine ) megjelentetett tanulmány is megállapította, hogy a megnövelt ( 850 mg feletti ) kalcium bevitel valójában csökkenti a vesekő kialakulásának kockázatát. Mi növeli akkor a vesekövek kialakulásának valószínűségét? A legfontosabb tényező a víz volt. Napi 64 uncia (csaknem 2 liter) víz elfogyasztása csökkentheti a vesekövek kialakulásának kockázatát. Az oxalát tartalmú ételek, mint például a búzakorpa és a cékla, növelhetik a vesekő kialakulásának kockázatát, csakúgy, mint a kalcium bevitel korlátozása.

Természetes alapanyagból készült termékek az egészséges csontokért: http://www.vitafree.hu/mconet/product.php?catid=6

Csontritkulás témakörben további írásokat talál a http://www.csontritkulas.com oldalon