Csontritkulás /osteoporosis/ - Kalcium, nem csak a menópauzában lévő nőknek
A várandós nők ma már tudják, hogy a babájuknak nagyon fontos a folsav, de talán nem tudják azt, hogy a kalcium milyen jelentős szerepet játszik a terhesség alatt.
A kalciumszükséglet már a születés előtt megemelkedik, és az édesanyáknak elegendő mennyiséget kell fogyasztaniuk mind a saját, mind a születendő gyermekük egészsége érdekében.
Csontritkulás /osteoporosis/ - Kalcium, nem csak a menópauzában lévő nőknek
Az Amerikai Járványügyi Folyóirat ( American Journal of Epidemiology ) egy 2000-es tanulmánya megállapította, hogy a legalacsonyabb kalcium szinttel rendelkező nőknek volt a legtöbb ólom a vérében, amely hátrányosan befolyásolhatja a magzati szervek, beleértve az agy fejlődését is. Valójában az ólomszennyeződést kapcsolatba hozták a gyermekek fejlődési és tanulási rendellenességeivel. Az ólomterhelés az érintett anyukákban minden trimeszterrel nőtt, a szervezet megnövekedett kalciumszükségletének köszönhetően.
Az afro-amerikai és a dohányzó nők vannak kitéve a legnagyobb veszélynek, és a tanulmány kutatói azt javasolják, hogy a várandós nők napi legalább 2000 mg kalciumot fogyasszanak ( ami jóval magasabb a jelenleg ajánlott napi mennyiségnél ), hogy ellensúlyozzák az ólom kockázatát.
Az Amerikai Orvosi Kamara Folyóiratának ( JAMA ) egy elemzése megállapította, hogy a megnövelt kalcium bevitel segíthet a várandós nők vérnyomásának normalizálásában is. A terhesség miatt kialakult magas vérnyomás kockázatos lehet az anyuka és a baba egészségére nézve egyaránt. A legtöbb várandósoknak készült tabletta 1000 mg-mal kevesebbet tartalmaz, mint az ajánlott napi mennyiség. És arról se feledkezzünk meg, hogy a szoptató anyukáknak még több kalciumra van szükségük – legalább napi 1200 mg-mal többre. Amikor az anyukák szoptatnak, a szervezet kalciumigénye különösen magas.
Az Amerikai Szülészek és Nőgyógyászok Folyóiratának ( American Journal of Obstetrics and Gynecology ) egy 2000-es tanulmánya arról számol be, hogy a kalciumpótlás jótékony hatással lehet a premenstruációs szindróma kezelésére is. Csökkenthető vagy megszüntethető a puffadás, hangulatingadozások, fejfájások és a menstruáció előtti bizonyos ételek utáni sóvárgás is azáltal, ha több kalciumot juttatunk a szervezetbe.
A new york-i St. Luke’s–Roosevelt Kórház kutatói 500 nőt figyeltek meg 3 menstruációs ciklus alatt. Azoknál a nőknél, akik napi 1200 mg kalciumot vettek be, 50 %-kal csökkent a hangulatingadozásról, ételek utáni sóvárgásról, fájdalmakról és vizelettartási problémákról panaszkodók aránya. A tanulmány kutatói azon a véleményen vannak, hogy a premenstruációs szindróma annak a jele, hogy az illető nem fogyaszt elegendő kalciumot, és úgy gondolják, hogy ez a szindróma használható lehet a jövőbeli csontproblémák előrejelzésére.
Természetes alapanyagból készült termékek az egészséges csontokért: http://www.vitafree.hu/mconet/product.php?catid=6
Csontritkulás témakörben további írásokat talál a http://www.csontritkulas.com oldalon